About Me

My photo
nok kato gapo pun tok reti..masuk lah tengok sendiri..

detik yg berlalu

AL-QURAN


JANGAN JADI ANJING YAHUDI

Jangan Jadi Anjing Suruhan Yahudi

Oleh: ahmad82

Bersikaplah dengan petunjuk Allah :

Dengan yang demikian, apabila kamu berjuang menentang orang-orang kafir (dalam peperangan jihad) maka pancunglah lehernya, sehingga apabila kamu dapat membunuh mereka dengan banyaknya (serta mengalahkannya) maka tawanlah (mana-mana yang hidup) dan ikatlah mereka dengan kukuhnya. Setelah selesai pertempuran itu maka (terserahlah kepada kamu) samada hendak memberi kebebasan (kepada orang-orang tawanan itu dengan tiada sebarang penebusnya) atau membebaskan mereka dengan mengambil penebusnya. (Bertindaklah demikian terhadap golongan kafir yang menceroboh) sehinggalah berakhir peperangan jihad itu (dan lenyaplah sebab-sebab yang memimbulkannya). Demikianlah (diperintahkan kamu melakukannya) dan sekiranya Allah menghendaki, tentulah Dia membinasakan mereka (dengan tidak payah kamu memeranginya); tetapi Dia (perintahkan kamu berbuat demikian) kerana hendak menguji kesabaran kamu menentang golongan yang kufur ingkar (yang mencerobohi kamu) dan orang-orang yang telah berjuang serta gugur syahid pada jalan Allah (mempertahankan agamanya), maka Allah tidak sekali kali akan mensia-siakan amal-amal mereka. - Muhammad ayat 4
Mendengar ada pihak yang menyeru supaya ummat Islam bersabar dan tidak terburu-buru mendaftarkan diri sebagai sukarelawan jihad ke Palestin terasa ia amat memalukan. Tambahan pula ada yang menyatakan kita tidak perlu campur tangan kerana ia bukan perang atas nama agama.

Malanglah sikap tidak faham sesetengah ummat Islam ini.

Fahamilah dengan fikrah Islam yang jelas:

Allah tidak pernah memerintahkan berperang atas nama menyebarkan agama tetapi Islam wajib dipertahankan walaupun terpaksa berperang. Islam tidak pernah memerlukan perang untuk disebarkan tetapi Islam dan ummatnya wajib dipertahan walau apa jua keadaan sekalipun.

Inilah fikrah kita.


Ingatlah!

Biar atas nama apa sekalipun, apabila ummat Islam diperangi maka tiada sesiapa yang perlu berdiam diri dari membela saudara mereka sendiri.

Ingatlah kita pernah dijajah ratusan tahun hanya atas nama rempah ratus pada mulanya.

Ingatlah Iraq sampai kini dijajah hanya atas nama memerangi keganasan.

Jangan ada seorang pun daripada kita yang bersikap lebih diplomatik dari kebinatangan Zionis yang bertindak tanpa pernah mengira apa jua ndang-undang.

Islam tidak pernah merelakan ummatnya membiarkan saudara mereka di Palestin diganyang dan kita hanya bersikap bermain-main, hanya berdiplomasi sedangkan kita telah diserang tanpa sebarang diplomasi.

Berimanlah dengan seruan Allah:

Dan berjihadlah kamu pada jalan Allah dengan jihad yang sebenar-benarnya.
Al-Hajj ayat 78

Bukan Nabi SAW pernah menyatakan:

Barang siapa yang tidak mengambil berat tentang urusan sesaudara Islamnya yang lain, maka dia bukanlah termasuk di dalam golongan mereka.

Islam tidak pernah merelakan sikap menjuzuk-juzukkan perpaduan ummat ini. Sehingga ada pemimpin ummat Islam yang berpendirian, isu Palestin hanyalah urusan Palestin yang haram dicampuri sedangkan Amerika dan Israel tidak pernah sama sekali berdiplomasi.

Islam sesekali tidak pernah merelakan jika kita cenderong kepada kuffar Amerika dan Zionis apatah lagi kita sendiri seolah-olah bertindak sebagai jurucakap kepada Israel.

Apakah perlu kita menahan orang lain dari menunaikan kewajipan jihad mereka.

Takutlah dengan peringatan Allah:

Mereka membantahmu tentang kebenaran (berjihad) setelah nyata (kepada mereka kemenangan yang engkau janjikan), seolah-olah mereka dihalau kepada kematian, sedang mereka melihat (sebab-sebabnya). Al-Anfal ayat 6

Bukankah diantara sifat mu'min itu tidak akan sama sekali meminta izin untk meninggalkan medan jihad, inikan pula menahan hasrat orang lain untuk berjihad.

Berimanlah dengan seruan Allah:

Orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, tidak akan meminta izin kepadamu untuk (tidak turut) berjihad dengan harta benda dan jiwa mereka dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui akan orang-orang yang bertakwa.
At-Taubah ayat44

Biarkanlah mereka berjuang bersama rakyat Palestin jika kita tidak mahu dan malas , beralasan kononnya " Kita tidak boleh meniru Yahudi" berperang walaupun sudah beratus saudara seaqidah yang dibunuh.

Apakah misi pengaman dan bantuan ubat-ubatan sudah mencukupi. Ingatlah bantuan itu wajib tetapi apakah pasukan pengaman dan ubatan yang dihantar mampu menahan kedurjanaan Yahudi dari membunuh jiwa tanpa hak.

Bukankah Islam mengajar bahawa nyawa dan tanah air perlu dipertahankan. Soalnya apakah bantuan, ubatan dan pengaman yang hanya berada di luar Gaza mampu mempertahankan nyawa dan tanah air Palestine dari dibedil Yahudi.

Bukankah tindakan itu hanya Ibarat melepas batuk ditangga.Namun yang pastinya ia adalah kosmetik dari musuh Islam untuk melindungi kejahatan mereka melanyak ummat Islam dan malangnya ada ummat Islam yang termakan dengan helah ini.

Oleh itu sahutlah seruan tuhanmu:

Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), samada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab) dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. At-Taubah ayat 41

Berjuanglah, berjihadlah dan jangan sesekali menoleh kebelakang dek kerana gangguan suara-suara sumbang yang ingin menjaga hati dan hubungan diplomatik dengan Amerika sehingga kita menggadaikan nyawa ummat Islam Palestin.

Teladanilah sifat pejuang Allah dan jauhilah sifat munafiq:

Dan (kerana gemarkan pahala berjuang menegakkan Islam) orang-orang yang beriman berkata: Alangkah baiknya sekiranya diturunkan satu surah (dari Al-Quran, yang memerintahkan kami berjuang)? Maka apabila diturunkan satu surah (dari Al-Quran) yang tegas keterangannya dan tersebut padanya hukum-hukum yang mewajibkan perang jihad (menentang pencerobohan musuh), sudah tentu engkau akan melihat orang-orang yang ada penyakit (kufur) dalam hatinya memandang kepadamu dengan terbeliak matanya kerana gerun takut menghadapi mati; dengan yang demikian, maka kebinasaanlah lebih hampir kepada mereka. - Muhammad ayat 20

Salam Perjuangan

Pejuang Kecil
http://najhie.blogspot.com/
Asrama Kedah, Hayyu A'syir Kaherah

Ehsan dari:http://ambuyatel-binangkit.blogspot.com.....Terima kasih.

0 comments:

Post a Comment

LEAVE YOUR COMMENT HERE

 
Copyright @ 2008 lidahpahit: JANGAN JADI ANJING YAHUDI | Original design By iEn | Modified By lidahpahit| Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox 3.0 | Top