BannerFans.com

About Me

My photo
nok kato gapo pun tok reti..masuk lah tengok sendiri..

detik yg berlalu

AL-QURAN


9 PERKARA DLM MIMPI RASULULLAH

"Nabi Muhammad saw
bersabda: "Sesungguhnya aku telah
mengalami mimpi-mimpi yang menakjubkan
pada malam aku sebelum di Israqkan."

1. Aku telah melihat seorang dari
umatku telah didatang oleh malaikatul
maut dengan keadaan yg amat
mengerunkan untuk mengambil nyawanya,
maka malaikat itu terhalang
perbuat annya itu disebabkan oleh
KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA
IBUBAPANYA.

2. Aku melihat seorang dari umatku
telah disediakan azab kubur yang amat
menyiksakan, maka ia telah
diselamatka n oleh berkat WUDUKNYA YANG
SEMPURNA.

3. Aku melihat seorang dari umatku
sedang dikerumuni oleh syaitan-syaitan
d an iblis-iblis lakhnatullah, maka ia
diselamatkan dengan berkat ZIKIRNYA
YANG TULUS IKHLAS kepada Allah.
4. Aku melihat bagaimana umatku
diseret dengan rantai yang diperbuat
daripad a api neraka jahanam yang
dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan
ranta i tersebut ke duburnya oleh
malaikut Ahzab, tetapi SOLATNYA YANG
KHUSUK DAN TIDAK MENUNJUK-NUNJUK telah
melepaskann ya dari seksaan itu.

5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga
yang amat berat, setiap kali dia
mendatangi satu telaga dihalang dari
meminumnya, ketika itu datanglah
pahala PUASANYA YANG IKHLAS KEPADA
ALLAH SWT memberi minum hingga ia
merasa puas.

6. Aku melihat umatku cuba untuk
mendekati kumpulan para nabi yang
sedang duduk berkumpulan- kumpulan ,
setiap kali dia datang dia akan
diusir, maka menjelmalah MANDI JUNUB
DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYA sambil
memimpinny a ke kumpulanku seraya duduk
disebelahku .

7. Aku melihat seorang dari umatku
berada di dalam keadan gelap gelita
disekelili ngnya, sedangkan dia sendiri
di dalam keadaan binggung, maka
datanglah pahala HAJI DAN UMRAHNYA
YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu
mengeluarkan nya dari kegelapan kepada
tempat yang terang-menderang.

8. Aku melihat umatku cuba berbicara
dengan golongan orang mukmin tetapi
mereka tidakpun membalas bicaranya,
maka menjelmalah SIFAT SILATURRAHIMNYA
D AN TIDAK SUKA BERMUSUH-MUSUHAN SESAMA
UMATKU lalu menyeru kepada mereka agar
menyambut bicaranya, lalu berbicara
mereka dengannya.

9. Aku melihat umatku sedang menepis-
nepis percikan api ke mukannya, maka
segeralah menjelma pahala SEDEKAHNYA
YANG IKHLAS KERANA ALLAH SWT lalu
menabir muka dan kepalanya dari bahaya
api tersebut.

BER SABDA RASULULLAH SAW, "SAMPAIKANLAH
PES ANANKU KEPADA UMATKU YANG LAIN
WALAUPUN DENGAN SEPOTONG AYAT"

Jangan terlalu fikirkan esok hari yang
kita sendiri tak pasti samaada kita
masih bernafas lagi atau tidak. Jangan
difikirkan peristiwa lampau yg takkan
dapat mengubah apa2 keadaan pun.
Fikirlah apa yg kita hendak buat
sekarang. Dan pasti kan apa yg kita
buat utk hari ini adalah yg terbaik.
Kerana perkara yg terbaik kita buat
hari ini akan menghasilkan keputusan
yg baik utk esok. Yang seterusnya
menjad i kenangan manis untuk kita pada
masa akan datang."

0 comments:

Post a Comment

LEAVE YOUR COMMENT HERE

 
Copyright @ 2008 lidahpahit: 9 PERKARA DLM MIMPI RASULULLAH | Original design By iEn | Modified By lidahpahit| Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox 3.0 | Top